TESTARE SMALLWORLD GIS – CELE MAI BUNE PRACTICI

Calitatea soluțiilor IT depinde de calitatea testelor pe care le-au trecut – este evident. Dat fiind faptul că testele joacă un rol semnificativ în procesul de dezvoltare și livrare a software-ului, am decis să împărtășim câteva practici de testare derivate din activitățile noastre legate de soluțiile GE Smallworld GIS. În plus, arată cum decurge procesul de testare în Globema. 

Să începem cu testarea aplicațiilor bazate pe GE Smallworld GIS:

  • nu uitați să copiați mediul de dezvoltare cu baza de date și să creați un mediu de testare separat de acesta
  • nu testați pe server-ul în care este instalat mediul, dar rulați aplicația pe stațiile de lucru de pe o partiție mapată
  • nu uitați să refaceți imaginile pentru a vă asigura că toate patch-urile sunt încărcate
  • rulați aplicația din consola emacs. Cu această consolă, puteți citi informațiile de bază despre eroarea întâlnită și puteți copia conținutul acesteia.
  • pregătiți grupuri diferite cu utilizatorii și configurați nivelurile de acces în consecință
  • pregătiți pachetul de testare corespunzător, pe care veți efectua anumite teste, de exemplu, fișiere vectoriale și raster în diferite formate și în diferite sisteme de coordonate, documente atașate obiectelor etc.
  • testați alternativele in zonele relevante: ACE, STYLE, GIS, etc.
  • încărcați patch-uri cu fix-uri într-o anumită locație, de exemplu, DH.GIS….\SW_APP \EC…….\source\image_patches, și introduceți numerele de patch-uri în lista de patch-uri, continuu și într-o ordine cronologică
  • apariția editorilor în aplicație poate varia în funcție de configurarea fișierelor XML responsabile pentru construcția lor. Rețineți că la nivelul structurii de directoare…\SW_APP sunt 2–3 configurări diferite care suprascriu ierarhic.

Este o bună practică să scrieți teste pentru:

  • diferite medii Smallworld – de exemplu ecran unic, ecran dublu, etc.
  • pentru utilizatori diferiți, cu diferite nivele de acces la: tabele, parametri și alternative
  • teste de regresie – erorile descoperite anterior și corectate ar trebui retestate împreună cu zona funcțională din jurul erorii corectate
  • diferite tipuri de teste: performanță, scalabilitate, securitate, utilitate, întreținere și proceduri funcționale

Testarea la Globema – cum funcționează?

În primul rând, se bazează pe o abordare iterativă folosind metodologii active, cum ar fi Scrum. Modelul iterativ de dezvoltare de software permite cooperarea programatorilor, testerilor, analiștilor și clienților într-un stadiu incipient.

Această abordare permite:

  • validarea cerințelor pregătite în funcție de nevoile clientului
  • răspunsul flexibil la eventualele modificări ale cerințelor. Detectarea precoce a neconcordanțelor dintre cerințe, proiectare și rezultatele implementării
  • detectarea și neutralizarea celor mai mari amenințări în timpul operațiunilor inițiale de merging – pe scurt teste integrate
  • minimizarea numărului de patch-uri – fiecare iterație se încheie cu operațiunea de merging
  • o evaluare obiectivă a stausului proiectului și a calității serviciului
  • procesul de dezvoltare propriu-zis este îmbunătățit în timpul proiectului – retrospectiva la sfârșitul fiecărei iterații include și ceea ce poate fi îmbunătățit în următoarea.

Defectele software nu sunt doar rezultatul erorilor de codare – o mare parte din ele sunt rezultatul erorilor făcute în timp ce se enumeră cerințele. Prin urmare, începem testele în etapa de analiză:

  • efectuăm validarea cerințelor (cerințele trebuie să fie fezabile, lipsite de ambiguitate, măsurabile, unitare, compatibile, de înțeles)
  • alocăm priorități cerințelor
  • definim riscurile de proiectare și de producție
  • cunoscând scopul proiectului și cerințele, pregătim Strategia de Testare.

Pentru a asigura calitatea înaltă a software-ului, angajații certificați ISTQB, ITIL și REQB sunt implicați în procesul de testare.

Nu în ultimul rând, testarea este un element absolut necesar în dezvoltarea și furnizarea de software. Există multe motive, incluzând: