Stoen Operator

A îmbunătățit recuperarea informațiilor din documentele de servitute cu Inteligență Artificială (AI)

Stoen Operator studiu de caz

Introducere

Clientul nostru, Stoen Operator, a folosit inteligența artificială (AI) pentru a citi datele din acordurile de servitute și actele notariale. Folosirea inteligenței artificiale i-a permis clientului nostru să reducă timpul necesar pentru arhivarea manuală a unor astfel de documente și introducerea informațiilor în baze de date cu peste 60%.

Conținut:

Stoen-operator-logo

Industrie: Energie
Țară: Poland
Soluție: iDoc
Categorie: Categorizare automată de documente

Compania a fost înființată în 2007 și, în prezent, furnizează energie la peste un milion de beneficiari din Varșovia și zonele învecinate. Rețeaua Operatorului Stoen include peste 18 mii de linii de cabluri subterane și aeriene cu diferite niveluri de tensiune și aproape 7 mii de stații energetice.

Provocare

În fiecare lună, Stoen Operator primește aproximativ 150 de contracte  și acte notariale care trebuie introduse într-o bază de date cu titluri legale imobiliare. Fiecare document include aproximativ 30 de secțiuni care trebuiau copiate manual într-un sistem. Scanarea și copierea unui singur document ar dura în medie 20 de minute.

O persoană era responsabilă pentru copierea datelor din documente, folosind de la 1/4 la 1/2 din timpul de lucru cu normă întreagă. Această muncă a fost atât de repetitivă și plictisitoare încât oamenii în această poziție renunțau adesea. De fiecare dată, noul angajat ar trebui să treacă prin instruire și să învețe. O astfel de rotație mare a angajaților ar crește cheltuielile de recrutare și ar reduce eficiența procesului. Introducerea manuală a datelor a cauzat, de asemenea, un risc ridicat de erori și formate de date nestandardizate.

 Stoen Operator a căutat o soluție care să-și îmbunătățească procesul de arhivare a acordurilor legate de servituți și drepturi de trecere. Soluția pe care compania o avea în vedere ar simplifica și accelera introducerea datelor din documentele legale în sistemul intern, ADX.

Reducerea timpului necesar pentru introducerea datelor ar permite angajaților să-și dedice orele de lucru  unor sarcini mai productive. Limitarea timpului petrecut cu munca repetitivă și obositoare ar reduce  atriţia angajaților.

challenge

Introducerea documentelor în sistem (înainte de implementarea soluției iDOC)

150
de documente procesate lunar de Stoen Operator
30
de secțiuni în fiecare document ce trebuiesc copiate
20
de minute necesare pentru intorducerea unui singur document

Solution

Am sugerat ca  Stoen Operator să automatizeze introducerea datelor din documente legale în sistemul ADX cu serviciul iDoc. iDoc este o platformă IT SaaS (Software as a Service). Folosește inteligența artificială și algoritmi de învățare automată pentru a procesa automat diferite documente și atașamentele acestora, pentru a le clasifica și a le identifica atributele.

Cum funcționează iDoc ?

Sistemul iDoc citește și clasifică conținutul paginilor scanate ale documentelor legale, de exemplu, acte notariale și diferite tipuri de contracte și obligațiuni.

Modelele AI instruite clasifică tipurile de documente și recunosc și interpretează peste 30 de tipuri de informații diferite. După ce iDoc procesează documentele, un utilizator poate verifica valorile procesate. Dacă valorile sunt corecte, un utilizator acceptă și trimite datele, inclusiv documentul atașat, în baza de date internă.

reading-data-from-idoc-document

iDoc clasifică documentele cu o precizie de cel puțin 96% și apoi introduce date cu o precizie de aproximativ 90%. Precizia crește cu timpul pe măsură ce modelele AI continuă să învețe. Combinarea AI cu verificarea umană asigură cea mai mare acuratețe și eficacitate.

Cooperând cu Stoen Operator pentru a implementa iDoc pentru procesarea automată a datelor, noi…

  • am finalizat analiza cerințelor și a verificat procesele de afaceri ale operatorului Stoen, analizând procesul de introducere manuală a datelor. Am pregătit și o listă de soluții posibile,
  • am pregătit modele analitice și le-am instruit să citească corect datele,
  • am implementat soluția ca serviciu web.
documents

Rezultate și beneficii

Implementarea iDoc a permis Stoen Operator să…

înlocuiască analiza manuală a documentelor cu un prcoces automatizat

asigure corectitudinea datelor din baza de date

accelereze și să simplifice verificarea documentelor

automatizeze introducerea manuală a datelor din documente în sisteme digitale

Ca rezultat…

timpul necesar pentru arhivarea documentelor legale a fost redus cu aproximativ 63%

Stoen Operator a eliminat munca umană monotonă, manuală legată de copierea documentelor în sistem, ceea ce a redus atriția angajaților responsabili cu introducerea datelor.

angajații își pot dedica orele de lucru salvate, sarcinilor legate de procesele de reglementare imobiliară

arhivarea documentelor referitoare la titlurile legale imobiliare este semnificativ mai rapidă și mai multe procese, precum procesul investițional, sunt mai eficiente

calitate superioară a datelor datorită numărului redus de erori legate de cuvintele scrise greșit

formatul de date standardizat care facilitează utilizarea datelor de cate alte sisteme. Acest lucru a eliminat, de asemenea, necesitatea efectuării de inspecții periodice a bazelor de date și standardizarea manuală a datelor

categorizare mai precisă a documentelor oferită de tehnologiile AI/ML și timpul de arhivare semnificativ redus al scanărilor în baza de date

a redus semnificativ timpul de acomodare a noilor angajați – iDoc are o interfață intuitivă, ușor de utilizat

angajații dezvoltă noi abilități legate de tehnologia AI

Sistemul iDoc permite  Stoen Operator să-și integreze baza de date ADX și sistemul GIS. Cu o astfel de integrare, angajații pot accesa datele imobiliare de pe o hartă.

Introducerea documentelor în sistem  (după implementarea iDOC)

63
reducerea timpului necesar pentru introducera datelor
6
minute sunt necesare în medie pentru procesarea unui document
iDoc-chart

Folosirea iDoc ne-a permis să economisim 25 din 40 de ore de lucru (reducere de 63%) folosite pentru arhivarea documentelor legate de servituți și drepturi de trecere. Acum, angajații noștri pot dedica acest timp altor sarcini, de exemplu, proceselor de reglementare imobiliară. Prin urmare, procesul nostru de investiții este și el mai rapid.

Proiectul a fost finalizat cu sârguință, iar echipa Globema și-a dovedit abilitățile avansate și minuțiozitatea. Considerăm Globema un contractor de încredere și profesionist, precum și un partener de afaceri responsabil.

 

Krzysztof Matyjek, Coordonator a echipei de Reglementarea Strategiei Imobiliare, Stoen Operator
Krzysztof-Matyjek-Stoen

Cooperarea cu Globema

Stoen Operator a început să coopereze cu Globema la începutul anilor 2000, când operatorul implementa primul său sistem GIS, versiunea Smallworld 3.21. De atunci, am lucrat cu Stoen Operator la multe proiecte în diferite domenii ale operațiunilor sale. În prezent, operatorul folosește mai multe soluții pe care le-am livrat, de exemplu, sisteme de inventariere a rețelei:

  • În 2002 – Smallworld v3
  • În 2015–17 – Smallworld v4
  • În 2023 – Smallworld v5

Lucrăm constant la dezvoltarea acestor soluții. Am finalizat și alte lucrări pentru Stoen Operator:

  • Integrarea cu sistemele SCADA, ADX și CBO, precum și cu un sistem de management al sarcinilor, M.TASK
  • Migrarea datelor din sistemul de inventariere al rețelei  Stoen Operator utilizat în trecut (aproximativ 6 milioane de dispozitive și obiecte inventariate)
  • Finalizarea unui proiect legat de interpretarea și introducerea schemelor stațiilor interne în bazele de date GIS

Datorită cooperării de lungă durată, Globema participă adesea la analize tehnice și de proces pentru a le îmbunătăți eficacitatea.

Cooperarea Globema – Stoen Operator în domeniul noilor tehnologii

În 2020, am semnat un acord legat de un parteneriat în proiectul de cercetare și dezvoltare, GlobIQ. Împreună cu Stoen Operator, am lucrat la îmbunătățirea diferitelor sale procese de afaceri în departamente precum Real Estate, Energy Emergency Services și Asset Management. Procesele au fost legate, de exemplu, de inspecții de obiecte, investiții, întreruperi și introducerea de titluri legale imobiliare în baze de date (descrise în acest studiu de caz).

Pe parcursul acestui proiect, Stoen Operator a furnizat date și informații detaliate despre procesele sale de business. Am participat la multe întâlniri cu angajați din diferite departamente și am realizat interviuri Consumer Insight pentru a afla despre nevoile și așteptările utilizatorilor. De asemenea, am efectuat mai multe analize folosind datele furnizate de Stoen Operator. Pe baza rezultatelor analizei, am adaptat instrumentele la nevoile Stoen. În final, am prezentat un serviciu care optimizează semnificativ operațiunile Stoen.

Unul dintre obiectivele proiectului GlobIQ a fost să folosească AI și ML pentru a automatiza introducerea datelor din diferite documente în bazele de date ale companiei.

Utilizarea Machine Learning reduce munca umană manuală repetitivă legată de achiziția de date:

  • categorizarea documentelor
  • achiziția meta-atributelor
  • achiziția de informații din documente diferite
  • achiziția informatiilor de bază despre rețeaua operatorului

Cooperarea noastră a avut ca rezultat, printre altele, serviciul iDoc pentru departamentele imobiliare (iDoc – Right-of-Way).

iDoc-screen-laptop-1

Planuri de viitor

iDoc este o soluție modernă care (după ajustări adecvate) poate fi utilizată în diferite procese. Stoen Operator plănuiește să implementeze iDoc în mai multe departamente:

iDoc Decizii

sprijinirea deciziilor privind dreptul de trecere

iDoc Documentație tehnica

care completează baza de date cu dispozitive de infrastructură în sistemul GIS. În prezent, această muncă se face în mare parte manual.

Doriți obțineți rezultate similare?

Vedeți dacă iDoc ar fi potrivit pentru compania dvs. Completați formularul, iar unul dintre experții noștri vă va contacta pentru a discuta nevoile dvs. și pentru a programa o demonstrație.

+40 21 232 32 35
contact@globema.ro

devices

    Despre ce doriți să discutăm?

    Operatorul datelor dumneavoastră cu caracter personal este Globema RO SRL cu sediul social în București. Aveți dreptul de a vă accesa datele cu caracter personal, dreptul de a le rectifica, dreptul de a restricționa prelucrarea acestora, dreptul la ștergerea datelor și portabilitatea datelor, precum și dreptul de a vă opune prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal. Informații detaliate privind prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal sunt furnizate în Politica de confidențialitate.

    Citiți și alte studii de caz

    Introducerea soluției de mobilitate pe teren și reducerea costurilor operaționale la una din cele mai mari companii de telecomunicații

    Aflați cum sistemul GeoTask, folosind algoritmi avansați, sprijină clientul nostru – unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicații din România – în programarea și gestionarea a mii de activități de teren zilnice și vizite la clienți precum și activități planificate de mentenață a rețelei.

    PLANIFICAREA AUDITULUI DE VĂNZĂRI PENTRU 2000 DE LOCAȚII ÎN 12 ZILE

    Aflați cum instrumentele de optimizare ale Globema au ajutat o companie de retail să-și atingă obiectivele de business presante.

    Programează o întâlnire pentru a obține rezultate similare la compania ta!