Scurt ghid pentru înțelegerea produselor din Platforma Google Maps – hărți

Aveți probleme referitoare la alegerea hărții potrivite pentru site-ul sau aplicația dvs.? Încă vă întrebați care este diferența dintre hărțile dinamice, statice și încorporate? Google Maps vă oferă o gamă variată de opțiuni și știm că ar putea fi confuză, de aceea am pregătit o scurtă trecere în revistă a fiecărui tip de hartă care, după cum credem, vă va ajuta să înțelegeți diferențele.

Dinamic, Static, Încorporat … ce opțiune ar trebui să aleg?

S-ar putea să nu fie evident, dar nici prea complicat. Totul depinde de scopul în care doriți să vă ajute. Indiferent dacă încercați să arătați unde se află compania dvs. cu ajutorul unui marcator de hartă sau al unei indicații de orientare, să monitorizați poziția activelor în timp real sau să modificați stilul unei hărți astfel încât să se potrivească cu designul paginii web, trebuie să fiți sigur ce fel de hartă este cea mai bună pentru acest scop.
Există mai multe puncte pe care ar trebui să le luați în considerare înainte de a alege un anumit tip de hartă pentru afacerea dvs.:

  1. Care sunt obiectivele afacerii mele– ce vreau să obțin cu o hartă, cum îmi susțin afacerea?
  2. Cine sunt utilizatorii mei – ce informații așteaptă de la mine, de ce vor beneficia ei?
  3. Ce informații suplimentare vreau să le prezint pe hartă – adaug straturi personalizate cu locațiile companiei mele, rute, puncte de servicii etc.?
  4. De ce servicii am nevoie pe harta mea – vedere stradală, geolocație, matrice distanță, direcții?
  5. Cum vreau să expun informații suplimentare – cum ar fi desene, linii, pictograme personalizate etc.?

După ce răspundeți la aceste întrebări, pe platforma Google Maps, aveți la dispoziție patru tipuri de hărți:

  • Harta dinamică, care este un obiect interactiv. Utilizatorul poate panorama, mări sau comuta liber straturile de hartă. O pagină Web sau o aplicație afișează o hartă utilizând JavaScript.
  • O hartă statică care este doar o imagine adăugată la pagina web cu un simplu HTML. Nu este interactivă, ceea ce înseamnă că nu se poate panorama, nu se mărește și nu se schimbă straturile de hartă.
  • Încorporarea hărților avansate vă permite să plasați un cadru interactiv cu harta pe site-ul dvs. cu HTML simplu (prin adăugarea adresei URL). Cu excepția marcării locului cu pin-ul, puteți afișa, de asemenea, vizualizarea stradală, rutele sau introduceți un câmp de căutare.
  • Harta încorporată vă permite să plasați un cadru interactiv al hărții pe site-ul dvs. cu un cod HTML simplu (prin adăugarea adresei URL). Puteți pune un singur marcator pe ea.

Fiecare dintre aceste tipuri de hărți permite desfășurarea diverselor activități pe care le puteți efectua și diferite experiențe utilizator ale aplicației sau paginii dvs. web.
În tabelul de mai jos puteți vedea o comparație a caracteristicilor lor principale. Faceți clic pe fiecare pentru a vedea descrierea acesteia.

Hărți dinamice

După cum puteți observa, cea mai avansată opțiune este harta dinamică ce vă oferă întreaga gamă de acțiuni pe care le puteți face pe hartă – puteți să adăugați propriile obiecte și straturi, să desenati pe ele, să le stilizați, să căutați rute, să adăugați cât mai mulți marcatori, după cum doriți, căutați locuri, utilizați vizualizarea stradală, geolocalizați, utilizați completarea automată. De asemenea, trebuie să rețineți că numai hărțile dinamice cooperează pe deplin cu toate serviciile web Google Maps, de exemplu, cu localizarea geografică. Cu acest tip de hartă, puteți obține mai mult decât cu oricare alta. Este ceea ce face ca harta dinamică să fie atât de populară și frecvent utilizată.

Pro:

– Experiență complet interactivă – panoramare, zoom, schimbare de straturi
– Stilurile hărții și markerelor
– Adăugarea de straturi personalizate
– Afișarea informațiilor despre POI
– Opțiuni de rutare
– Modul de căutare și serviciul de completare automată

Contra:

– Necesită abilități de dezvoltare – JavaScript
– Necesită ceva mai multă lățime de bandă, care nu ar trebui să fie o problemă în lumea de azi (de luat în considerare totuși acest aspect în cazul utilizatorilor mobili).

Exemple de utilizare:

  • Aplicație care arată poziția unui vehicul / persoană în timp real
  • Funcția de localizare a magazinului permite căutarea locației și a informațiilor despre birourile / magazinele / punctele de service, oferind, de asemenea, informații despre cum să ajungeți acolo
  • Portaluri imobiliare care prezintă locațiile caselor / apartamentelor aflate în vânzare și informații despre împrejurimile acestora – magazine, birouri publice, școli etc.
  • Pagini de rezervare a zborurilor care afișează hărțile și care vizualizează diferite opțiuni pentru conectarea zborurilor

Hărți statice

Harta statică aduce în continuare multe avantaje site-ului dvs., deoarece îl puteți modela, plasa mai mulți marcatori sau desena pe ea. Cu toate acestea, experiența utilizatorului este limitată, ar putea fi utilă atunci când doriți ca utilizatorii să nu fie distrași și să se concentreze asupra a ceea ce doriți să le prezentați. De exemplu, servește foarte bine pentru vizualizarea locațiilor fixe, cum ar fi hoteluri, parcări, doar pentru a da o idee despre locul în care se află.

Pro:

– Ușor de implementat – fără JavaScript
– Lightweight
– Stilul hărții și markerelor
– Plasarea mai multor markere
– Desenare pe hartă

Contra:

– Nu există interacțiuni cu harta – fără zoom, panning, schimbarea straturilor
– Nu există opțiuni de rutare
– Nu există straturi personalizate
– Nu există informații despre POI

Exemple de utilizare:

  • Portalul de turism care arată locația atracțiilor turistice
  • Site-ul rezervărilor hoteliere

Hărți Încorporate Avansate și Hărți Încorporate Simple

Este cel mai simplu mod de a adăuga harta pe site-ul dvs., trebuie doar să setați adresa URL și să o implementați în cod HTML. Nu este necesar JavaScript. Încorporarea are încă multe de oferit din punct de vedere al creșterii valorii afacerii – vedere stradală, căutarea și oferirea rutei între două sau mai multe puncte specificate pe hartă, precum și distanța și timpul de călătorie. Harta Încorporată Simplă este recomandată numai atunci când nu este nevoie de informații suplimentare în afară de poziția unui anumit loc specificat.

Pro:

– Experiență complet interactivă – panoramare, zoom, schimbare de straturi
– Foarte ușor de implementat – fără JavaScript
– Afișarea informațiilor despre POI
– În Harta Incorporată Avansată puteți afișa vizualizarea stradală și traseele

Contra:

– Fără personalizare sau styling
– Nu există straturi personalizate
– Nici un desen pe harta
– Se poate pune doar un marker unic
– Facând clic pe un punct, utilizatorul este redirecționat către site-ul Google Maps (deschis într-o filă nouă)

Example de utilizare:

  • Adăugarea de informații în secțiunea contact a unei pagini web pentru localizarea unui business

Comparație grafică

Este mai bine să vezi o dată decât să citești de mii de ori. Am pregătit și o comparație grafică a tipurilor de hărți. Vă rugăm să alocați un minut pentru a vedea prezentarea grafică a caracteristicilor menționate mai sus.

După cum puteți vedea, cu ghidul nostru, odată ce ați răspuns la câteva întrebări fundamentale despre afacerea dvs. și rolul hărții în aceasta, nu este atât de dificil să alegeți tipul hărții. Indiferent dacă doriți doar să marcați locația firmei dvs. sau să creați o aplicație de rutare avansată, Google Maps vă permite să faceți acest lucru în propriul dvs. mod. Puteți beneficia de tot ceea ce face ca Google Maps să fie unic și excepțional – baza cea mai largă de puncte de interes (POI), vizualizarea stradală (StreetView), autocompletarea excelentă sau doar unele funcții de bază.