Livrare in aceeași zi? Acum este posibil!

By April 2, 2021April 23rd, 2021fieldwork, WorkForce Management

Un studiu de piață al GPeC relevă faptul că pandemia a accelerat puternic dezvoltarea comerțului electronic. În 2020 comerțul online a avut o creștere de 30% față de 2019, ajunând la 5,6 miliarde de euro. Estimările pentru 2021 arată că această creștere va continua, cel mai probabil urmând să depășească pragul de 6,5 miliarde de euro la finalul acestui an . Prin urmare, livrările rapide sunt acum mai importante ca niciodată. Cu doar câțiva ani în urmă, comandarea și primirea coletelor în aceeași zi a fost foarte greu de realizat și astăzi este adesea o cerință a clientului. Cum puteți aborda această problemă și livra colete cât mai repede?

Când fiecare oră contează

Până de curând, opțiunea „livrare în aceeași zi” era disponibilă doar pe cele mai dezvoltate piețe. Acest lucru nu mai este de actualitate, deoarece unii dintre principalii jucători ai pieței de comerț electronic au anunțat că pot livra produse achiziționate în aceeași zi în mai multe orașe mari din țară. Singura cerință este achiziționarea produsului înainte de o anumită oră a zilei. Mulți clienți, văzând că pot primi pachetul în aceeași zi în care fac o comandă, sunt mai dispuși să ia decizia de cumpărare.

Întrucât această nouă opțiune de livrare este acum oferită de o companie mare, putem fi siguri că în curând va deveni un standard printre companiile de comerț electronic din România și, de asemenea, pentru magazinele mici online. Cei dintâi care implementează această soluție vor fi  favorizați de clienți, deci cum o puteți face?

Livrare în aceeași zi și în compania dumneavostră

Pentru a livra produse clienților dumneavoastră în ziua achiziției, trebuie să îndepliniți câteva cerințe:

  • Depozitul ar trebui să fie ușor accesibil din orice parte a orașului/regiunii
  • Confirmarea comenzii, tranzacția de plată și ambalarea produselor trebuie finalizate imediat
  • Compania dumneavoastră trebuie să aibă o flotă de vehicule disponibilă și o echipă de șoferi pentru livrare
  • Întregul proces ar trebui să fie gestionat de o aplicație software care acceptă expedierea comenzilor către diferiți angajați, încărcarea vehiculelor și planificarea rutelor optime pentru șoferii de livrare

Dar este de ajuns?

Suport în planificarea rutelor

Să presupunem că firma dumneavostră are X vehicule pe care le utilizați pentru a efectua Y livrări zilnice. Este ora 11 dimineața și comenzile sunt procesate. Dispecerii dvs. vor trebui să lucreze rapid pentru a distribui sarcinile de livrare între vehicule și pentru a iniția procesul de ambalare și încărcare a coletelor, astfel încât curierii să poată porni la drum.

Dispecerii pot avea destul timp pentru a planifica rute complicate pentru șoferi? Cu siguranță nu, atunci când clientul așteaptă pachetul în aceeași zi. Cu toate acestea, dacă dispecerii planifică traseele într-un timp foarte scurt, pot face cu ușurință greșeli și rezultatul nu este prea eficient. În plus, ar trebui să ne amintim că angajații își îndeplinesc sarcinile în moduri diferite.

Cum poți face față acestei provocări descurajante? Iată un sfat: utilizați o aplicație care acceptă programări și planificarea rutelor. Automatizarea acestor procese elimină riscul greșelilor și economisește timp.

Să aruncăm o privire mai atentă la un astfel de sistem în practică. Care este valoarea unei astfel de aplicații pentru persoana responsabilă de planificarea rutelor? Aplicația oferă:

  • Geocodare adresă. Fiecare pachet are o destinație, care este un punct pe o hartă. Aveți nevoie de instrumentul potrivit pentru a transforma o adresă într-un anumit punct. Dacă te gândești la Google Maps, ai dreptate! Acest serviciu se mândrește cu una dintre cele mai bune baze de date de geocodare a adreselor. Sistemele moderne folosesc funcțiile Google Maps pentru a sprijini procesul de livrare. Dar dacă Google Maps marchează incorect un punct, un sistem bun va găsi greșeala înainte de a planifica traseul.
  • Planificarea instantanee a sarcinilor de livrare, de ex. 600 de sarcini în puțin peste 25 de minute.
  • Opțiunea de a distribui sarcini în diferite regiuni.
  • Opțiune de distribuire uniformă a sarcinilor între șoferi. Fiecare curier primește o cantitate specifică de muncă în fiecare zi. Acest lucru vă permite să mențineți o flotă mai mare de vehicule și să o utilizați la maximum în perioadele de cerere intensificată, de ex. înainte de Crăciun, Black Friday.
  • Opțiunea de a atribui sarcini care necesită atribuții specifice șoferilor, de exemplu, unii șoferi de livrare au un terminal de plată și acceptă plăți cu cardul. În cazul în care terminalul nu funcționează înainte ca șoferul să înceapă călătoria, sistemul va distribui instantaneu sarcinile luând în considerare această situație.

Știați că un sistem bun planifică rute pentru fiecare șofer, astfel încât ultima destinație să fie și cea mai apropiată de propria lor casă? Sistemul arată un punct de plecare (cum ar fi un depozit central) și punctul de sosire (locuința). Este foarte convenabil pentru șoferi, în special pentru cei din zona de livrare în aceeași zi, când activitatea lor poate dura până seara târziu.

Suport pentru curieri

Fiecare șofer de curierat/livrator își desfășoară activitatea într-un mod ușor diferit. Unii sunt mai eficienți (datorită experienței mai mari), alți sunt puțin mai lenți. Sistemul potrivit poate face munca mai ușoară pentru fiecare dintre ei, indiferent de experiența lor sau de condițiile de drum. Acest lucru se datorează faptului că un astfel de sistem are o aplicație mobilă instalată pe un dispozitiv special sau un smartphone. Reduce timpul de livrare pentru fiecare colet datorită:

  • Selectare ușoară a următoarei adrese de livrare. Curierul trebuie doar să facă click pe următorul punct din aplicație și sunt îndrumați către următoarea destinație. Nu trebuie să introducă date sau nume de străzi. Economisesc un minut pentru fiecare sarcină de acest fel și dacă înmulțim acest timp cu numărul de sarcini, economisesc aproximativ 30 de minute pe zi.
  • Raportare automată sau pe jumătate automatizată, care elimină responsabilitatea de a raporta sarcinile finalizate de la curieri. Acest lucru economisește încă 15 minute de lucru pe zi.
  • Confirmarea livrării finalizate de către sistem. Acest lucru minimizează sau chiar elimină reclamațiile.
  • Notificarea automată a clientului atunci când curierul este pe drum. Curierul nu trebuie să o facă, iar clientul poate fi gata să-l întâlnească sau să-l contacteze pentru a-l informa despre disponibilitatea sa. Aceasta înseamnă mai mult timp economisit.

Știați că fiecare curier petrece un anumit timp la destinația de livrare și că acest timp este calculat în avans? Cei mai buni șoferi de livrare petrec aproximativ 1 minut și 40 de secunde la destinație, iar șoferii mai puțin experimentați au nevoie în medie de 2 minute și 30 de secunde.

GeoTraxx, sistemul “have-it-all”

Toate caracteristicile descrise mai sus fac parte din sistemul nostru de programare și planificare, GeoTraxx. Acesta permite logisticienilor să planifice automat livrările pe baza hărților și a datelor de navigație din Google Maps. Algoritmii GeoTraxx sunt creați într-un mod care face ca traseele planificate să fie realiste, precise și eficiente. GeoTraxx ia în considerare mulți parametri, cum ar fi:

  • Capacitatea maximă a vehiculului
  • Tipul vehiculului
  • Factori de încărcare precum spațiul de încărcare pentru paleți, volumul etc.
  • Abilitățile și timpii de lucru ai șoferilor de livrare

Deci, dacă doriți să faceți parte din etapa  de revoluționare a comerțului electronic și să livrați mai multe colete în timp mai scurt- încercați GeoTraxx. Livrarea în aceeași zi este la îndemâna dvs., vedeți cât de ușor este!