Migrarea eficientă a datelor din documentația tehnică pe hârtie  pentru construirea unui geamăn digital al rețelei

 

Infrastructura întreprinderilor ce operează o rețea (telecomunicații, energie, companii de termoficare etc.) reprezintă un ecosistem vast care se extinde pe suprafețe mari și este format din multe elemente interconectate.

Pentru a gestiona eficient o astfel de rețea este necesar să se utilizeze sisteme moderne de management al infrastructurii (sisteme de inventariere a rețelei). Acestea, însă, nu pot funcționa fără date despre elementele care fac parte din rețea.

Cum introduceți datele din documente  în sistemul de inventariere rețea ?

Multe întreprinderi colectează date despre instalațiile de rețea și au arhive de documentație tehnică pe hârtie. Pentru a utiliza informațiile care sunt stocate în acest mod în scopul gestionării infrastructurii și proceselor lor, trebuie să fie:

convertit din format analog în format digital și

încărcat într-un sistem de inventariere a rețelei.

Provocări

Care sunt provocările extragerii datelor despre rețea din documente?

Identificarea informațiilor de rețea în zeci de mii de dosare de documentație tehnică și introducerea acestora în sistemul de inventariere al rețelei este cea mai dificilă etapă a implementării unui model de rețea digitală și implică o serie de obstacole, cum ar fi:

Dificultate în găsirea documentației actualizate

Arhiva tehnică a operatorului conține fișiere din întreaga perioadă de construcție și utilizare a rețelei, perioada de 10 ani sau mai lungă. Investițiile făcute într-o anumită secțiune a rețelei ajung să fie documentate în dosare separate de-a lungul anilor . Acest lucru face dificilă identificarea celor mai actuale informații, crește timpul necesar pentru a le găsi și riscul de a introduce date învechite . Astfel datele sistemului de inventariere al rețelei nu modeleaza corect procesele de business

Categorizare manuală a documentației necesită efort sporit

Procesul de digitizare a informatiilor începe cu categorizarea documentelor, deoarece tipul de document determină atributele elementelor de rețea. Revizuirea și clasificarea manuală a documentației este costisitoare și consumatoare de timp.

Proces manual  de extragere a atributelor din documente este obositor si plictisitor

Examinarea manuală a sutelor de pagini din documente pentru a identifica obiectele și atributele acestora este consumatoare de timp și este foarte predispusă la erori (de exemplu, omiterea informațiilor). Corectarea acestor erori (corectarea datelor, completarea datelor lipsă etc.) crește costul digitalizării.

Soluții – iDoc și platforma GlobIQ

Culege date despre rețea din documente tehnice

Soluția la aceste probleme este iDoc pentru GlobIQ – un serviciu care utilizează inteligența artificială și învățarea automată (AI/ML) pentru a extrage date din documentația tehnică pe hârtie și pentru a actualiza datele în sistemele de inventariere al rețelei.

Cum funcționează iDoc și platforma GlobIQ?

Cu ajutorul AI, sistemul clasifică datele, identifică locația și data investițiilor și preia informații despre facilitățile,atributele rețelei și elementele rețelei.

Clasificarea documentelor

iDoc recunoaște:

  • Tipul de document,
  • Data documentului,
  • Locatia investitiei.

Recunoașterea obiectelor din rețea

Dezvoltat pentru industria de telecomunicații și utilități, iDOC prin platforma GlobIQ recunoaște obiectele de rețea (stații, cabluri, îmbinări, cutii, conectori etc.) din documentația de hârtie și citește atributele acestora.

Verificare și aprobare

Informațiile despre elementele de rețea, extrase automat din documente, sunt verificate de un specialist în introducerea datelor, pentru o acuratețe de 100%.

Migrarea la sistemul de inventar al rețelei

Datele verificate despre elementele rețelei sunt încărcate în sistemul de inventariere al rețelei.

Cui i se adresează soluția iDoc?

Soluția iDoc pentru GlobIQ este pentru dvs. dacă:

Întreprinderea dvs. operează utilizând infrastructura de rețea, în industrii precum telecomunicații, energie, termoficare, apă și canalizare și altele.
Intenționați să implementați un sistem de inventariere al rețelei pentru a vă gestiona infrastructura de rețea.
Colectați date despre rețeaua dvs. sub formă de documentație pe hârtie (analogică) și doriți să transferați rapid informațiile colectate în sistemul de inventariere al rețelei, asigurându-vă în același timp că sunt fiabile și fără erori.

Care sunt beneficiile utilizării iDoc  în platforma GlobIQ?

Folosind iDoc în platforma GlobIQ pentru a digitiza documente despre rețeaua dvs.:

  • Veți reduce costurile de digitalizare a datelor din rețea stocate în documente pe hârtie și veți reduce semnificativ timpul necesar pentru efectuarea acestei lucrări.
  • Veți grăbi implementarea sistemului de inventariere al rețelei ceea ce înseamnă o rentabilitate mai rapidă a investiției în soluție.
  • Veți eficientiza procesele cheie de afaceri care utilizează modelul de rețea digitală.

Pentru a afla mai multe despre digitizarea, clasificarea și recunoașterea atributelor din documentele pe hârtie, accesați website-ul iDoc. 

Aflați mai multe despre iDoc

iDoc pentru GlobIQ face parte din platforma GlobIQ pentru construirea și întreținerea unui model digital al activelor în rețea.

Aflați mai multe despre GlobIQ

iDoc pentru GlobIQ face parte din platforma GlobIQ pentru construirea și întreținerea unui model digital al activelor în rețea.

Aflați mai multe despre GlobIQ

De ce să alegi Globema ca partener?

Experiența noastră – vezi cifrele.

 

Pe parcursul proiectelor noastre de digitalizare, am contribuit la obținerea de date despre:

1 000 000

de puncte de conectare la rețea

100 000

de kilometri de cabluri

20 000

de dispozitive, cum ar fi spațiile de rack și conductele

3 200

de kilometri de conducte

31 000

kilometri de rețele energetice (JT, MT și IT)

12 000

statii energetice cu diagrame interne

8 000 000

active de rețea (stâlpi, conectori, contor și altele)

Suntem parteneri de încredere pentru:

Doriți să aflați mai multe despre Platforma GlobIQ?

  • Programați un scurt apel și aflați ce vă putem oferi. Experții noștri vă vor analiza nevoile afacerii și vă vor sugera soluția potrivită și pașii următori.
  • Împreună, putem finaliza un proiect pilot. Încercați soluția în practică.
  • Semnează acordul și împreună finalizăm un proiect care accelerează transformarea digitală a proceselor din compania ta!

+ 40 21 232 32 35
info@globema.ro

    Operatorul datelor dumneavoastră cu caracter personal este Globema RO SRL cu sediul social în București. Aveți dreptul de a vă accesa datele cu caracter personal, dreptul de a le rectifica, dreptul de a restricționa prelucrarea acestora, dreptul la ștergerea datelor și portabilitatea datelor, precum și dreptul de a vă opune prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal. Informații detaliate privind prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal sunt furnizate în Politica de confidențialitate.