Conferința SGS: Cloud, Big Data și ML deschid noi zone de aplicații ale Google Maps

La Smart Geospatial Solutions Conference 2017 Neil Gyte, Head of Emerging Markets, Google Maps, a susținut prezentarea “Cloud, Big Data and Machine Learning open new application areas of Google Maps”. Neil a rezumat evoluția hărților și a indicat rolul lor semnificativ și din ce în ce mai important în viața noastră de zi cu zi. 

Potrivit rapoartelor Google, 20% din toate căutările Google implică date despre locație. În plus, serviciile Google returnează date despre rute cu o lungime totală de aproximativ 1 miliard de kilometri. Deci putem spune chiar că hărțile și datele despre locație reprezintă o parte esențială a vieții noastre. Neil a oferit, de asemenea, mai multe exemple de aplicații construite pe hărți Google – aplicații interne ale diferitelor companii, soluții de urmărire a activelor, jocuri și aplicații de divertisment (Pokemon Go, hartă a Game of Thrones) și chiar learning thermostat Nest (care poate fi un bun exemplu al viitorului val IoT).

Google Maps în câteva aplicații

Al cincilea val – viitorul IoT

Neil a indicat că suntem în vârful unei revoluții a locației (așa-numitul al patrulea val). În câțiva ani serviciile de localizare vor deveni mai independente de hartă. Conform previziunilor Google, vom experimenta trecerea de la datele de localizare la informații despre locație. În prima fază, acest proces va fi condus de numărul tot mai mare de dispozitive mobile cu acces la internet și apoi de utilizarea tot mai mare a machine learning. Acest lucru va determina ca serviciile de localizare să nu devină doar inteligente, ci și predictive. Această schimbare va fi al cincilea val.

Maps going from paper-digital-dynamic-intelligent and beyond

Neil a subliniat că schimbările accelerate sunt deja aici. Ca exemplu, el a menționat companii cum ar fi Uber și Taxify – cazurile lor de utilizare a hărților Google au creat un serviciu complet nou: în timp real. Modificările în zonele cu hărți vor fi din ce în ce mai rapide, acoperind multe părți diferite ale comerțului – inițial acele zone dependente de locație (transport, livrare, taxi), dar și cele mai puțin evidente, cum ar fi comerțul și serviciile.

Neil a menționat, de asemenea, despre autoturismul Google ca parte a celei mai apropiate realități. O parte semnificativă a tehnologiei care transformă acest vehicul într-o realitate își are rădăcinile în Google Maps: hărți de înaltă rezoluție, geolocație, imagini 3D și navigație.

Self-driving Google Car

Chiar și mai multe domenii de aplicare ale Google Maps

Neil și-a încheiat prezentarea introducând avantajele Google Maps și cele mai frecvente aplicații de business care includ:

  • vizualizare date
  • servicii de localizare
  • optimizare rute
  • informații despre locație.

Cu ultimul său slide, Neil a arătat cum Google Maps a sprijinit Global Fishing Watch în prevenirea pescuitului excesiv în oceane.

Global Fishing Watch and Google – map presenting fishing areas

200.000 de nave își transmit poziția, cursul și viteza. Aceste transmisii au fost înregistrate de sateliți. Apoi, datele au fost folosite, împreună cu cloud computing și învățarea automată a Google, pentru a identifica navele care sunt vase de pescuit, precum și când și unde pescuiesc. În cele din urmă, toate datele adunate au fost utilizate pentru a urmări pescuitul excesiv.