CE REZOLVĂ TEHNICILE DE INTEGRARE A DATELOR ?

By January 8, 2020 ETL, FME, Services

Data Integration permite combinarea și agregarea datelor provenite din surse diferite și având diverse formate. Scopul cel mai important al unei astfel de integrări este acela de a genera informații valoroase. Acestea pot fi utile companiilor în diverse procese, precum cele de analiză sau decizie.

În realitate, simpla colectare a datelor în aceeași locație nu reprezintă un câștig în sine. Este necesar ca aceste date să fie în mod constant disponibile celor în măsură să le valorifice întregul potențial. Cu ajutorul Data Integration devine posibilă și folosirea acelor informații care altfel ar fi rămas ascunse. Aceasta ajută la îmbunătățirea schimbului de date între departmentele unei organizații. Rezultă un impact pozitiv asupra serviciilor oferite și a modului în care în companie se derulează activitățile și se iau deciziile manageriale.

Vom enumera câteva dintre problemele tipice care pot fi rezolvate prin integrarea datelor existente în cadrul unei companii. Desigur, trebuie avut în vedere că acestea sunt doar câteva exemple simplificate și că în realitate obstacolele ce pot fi depășite prin Data Integration sunt mai complexe si mai variate:

Această tehnologie devine din ce în ce mai populară și permite procesarea seturilor de date extrem de voluminoase. Totodată, administrarea unor volume uriașe de date eterogene ridică în general diverse dificultăți și probleme. O integrare a tuturor datelor existente la nivelul întregii companii este de natură a permite interpretarea și înțelegerea lor completă, indiferent dacă astfel de date sunt generate intern sau colectate din surse externe.
Reflectă stocarea disparată a datelor în diverse și multiple locații sau sisteme. Iar între acestea apar adesea probleme de interoperabilitate și compatibilitate. Sistemele mai noi și mai evoluate trebuie conectate la seturile de date produse în sistemele închise, de generație mai veche, dar aflate încă în exploatare.
Realizând o sursă unică și consistentă de date, prin agregarea datelor provenite din mai multe sisteme, informația potrivită devine automat disponibilă tuturor categoriilor de utilizatori din organizație. Astfel se va obține un acces îmbunătățit la un set larg de date și va dispărea și riscul erorilor de replicare generate de transmiterea informației, la cerere între departamente.
O problemă frecventă, apărută în cazurile în care colectarea datelor se face în sisteme multiple și de către diverși utilizatori, fără ca alinierea la nivel de ontologie să fie completă. Astfel, diverse seturi de date pot descrie aceleași lucruri, dar în formate diferite. Exemplul cel mai simplu privește formatele de data calendaristică (“DD/MM/YYYY”, “MM/DD/YYYY”, “Month Day, Year”, etc.). Eliminând diferențele și creând un data warehouse structurat, accesul la date va fi simplificat, iar procesarea lor mult îmbunătățita .

Nu numai că se câștigă astfel timp și se reduc costurile, dar integrarea datelor permite și folosirea adaptată a acestora la contextul diverselor procese manageriale, precum cele exemplificate în continuare.

Reprezintă folosirea tehnologiei în analiza datelor de business cu scopul îmbunătățirii procesului decizional. Premergător luării deciziilor, este esențial ca datele să fie organizate, ameliorate și pregătite pentru analiza specifică.
Este extrem de important ca decidenții să înțeleaga corect informațiile necesare, astfel încât să acționeze în sprijinul bunei dezvoltări a companiei. Iar atunci când informația nu este structurată corect sau este dificil de accesat, șansele unor decizii corecte scad.
Gestionând si corelând informațiile disponibile referitoare la clienți într-o manieră structurată, companiile devin capabile să ofere servicii îmbunătățite. Integrarea datelor va asigura un sistem CRM mai eficient și care va permite angajaților să acceseze la orice moment informațiile dorite despre un anumit client.
Permite utilizatorilor să acceseze, proceseze și interogheze datele fără a accesa practic mediul de stocare al acestora. Pentru buna gestionare a datelor dintr-o astfel de structură virtualizată, este esentială adoptarea unei arhitecturi back office potrivite. Aceasta va asigura funcționarea optimă a aplicațiilor front-end și a soluțiilor de self-service.

Dacă te confrunți în activitatea zilnică cu volume tot mai mari de date eterogene, cu siguranță vei putea beneficia de conceptele introduse mai sus.

Contactează-ne

Experții noștri te vor îndruma către soluția potrivită, adaptată nevoilor tale.