Skip to main content

Iată cum IoT și Google Cloud pot transforma managementul flotei

By October 5, 2018October 29th, 2018Cloud, Google, IoT, R & D

Internet of Things (IoT) schimbă modul în care operează multe industrii, inclusiv transportul. De fapt, conform previziunilor IoT forecasts, transportul și logistica vor constitui una dintre cele trei industrii de vârf în investițiile IoT. De ce transportul devine un reper al IoT? Există multe motive, iar cele mai multe dintre ele implică diferite beneficii. Aici, am dori să arătăm cum managementul flotei poate beneficia de Internet of Things.

Să aruncăm o privire asupra a 5 domenii în care managementul flotei poate fi îmbunătățit cu IoT:

  • Siguranță – întotdeauna numărul unu, bineînțeles. Trebuie să vă asigurați că șoferii respectă legea, accelerează și încetinesc în siguranță, nu încalcă limitele de viteză etc. De asemenea, nu trebuie să uităm că importante sunt și costurile de asigurare.
  • Eficiență – pentru a fi eficient, șoferul trebuie să știe unde sunt cele mai apropiate benzinării și care au cele mai mici prețuri sau unde să găsească un loc pentru a conecta un vehicul electric.
  • Rutarea este utilizată deja de mai mult timp dar acum provocarea este să o facem în timp real deoarece multe lucruri îți pot afecta traseul – accidente, manifestații, traficul la diferite ore ale zilei etc.
  • Diagnosticarea la distanță și întreținerea planificată predictivă – cum să eficientizeze întreținerea flotei și să prevină defecțiunile vehiculului.
  • Dimensionarea corectă a flotei – de câte vehicule aveți nevoie, când trebuie să închiriați sau să cumpărați altele noi (și ce opțiune este mai ieftină).

Ok, dar cum să răspundeți acestor provocări?

În primul rând aveți nevoie de date. Cu toate acestea, datele de pe dispozitive nu sunt suficiente, trebuie să le puneți în infrastructură sau în cloud. Cea mai ușoară cale este să folosiți Cloud IoT Core care este un serviciu complet gestionat, care permite conectarea, gestionarea și importulul facil și în siguranță a datelor de la milioane de dispozitive dispersate la nivel global.

Al doilea pas este importul datelor – odată ce puneți datele în cloud, există cateva opțiuni cum ar fi Cloud Monitoring sau Cloud Logging.

Odată ce datele sunt importate, Google are mai multe soluții de stocare, cum ar fi Cloud Datastore, Bigtable sau baza de date relațională în timp real, numită Firebase.

Datele din cloud vă vor permite să efectuați analize avansate utilizând instrumente interactive cum ar fi  Datalab (tool pentru explorarea, analiza și vizualizarea datelor și machine learning), BigQuery (care permite efectuarea unei analize privind cantități uriașe de date într-un mod mai eficient și rentabil) sau  Dataflow service pentru transformarea și îmbunătățirea datelor (în timp real).

Ultimul pas este să partajați datele utilizând propria aplicație care poate fi rulată pe mașina dvs. virtuală sau în interiorul unui Container sau utilizând Google Maps Platform, ceea ce vă va permite să vizualizați date geografice peste hărți recent actualizate.

Nu există o infrastructură pe care să o gestionați, astfel încât vă puteți concentra pe analizarea datelor și găsirea de informații semnificative.

Câteva exemple dataliate?

Da – mentenanța predictivă. De ce ar fi nevoie astăzi pentru a anticipa defectarea unui vehicul? Probabil va trebui să cereți unui inginer să verifice starea fiecărei mașini în fiecare zi. Sună epuizant și costisitor, iar unele defecțiuni ar putea să nu fie totuși detectate.

Acum, imaginați-vă că ați putea anticipa cu acuratețe defecțiunea cu ajutorul machine learning. Folosind datele pe care le colectați cu dispozitivele IoT, puteți forma un model care anticipează defecțiunile. Nu trebuie să știți ce parametri ar trebui analizați – aici se întâmplă magia, puteți să utilizați toate datele și să lăsați machine learning să decidă ce informații sunt importante.

Iată schema simplificată a procesului:

  • Pasul 1 – importați date din dispozitivele IoT
  • Pasul 2 – procesați, curățați și păstrați în siguranță datele
  • Pasul 3 – efectuați analize și vizualizați-le fie utilizând unul dintre instrumentele furnizate de Google Cloud Platform, fie utilizând Google Maps.

Și, bineînțeles, pasul 4 – luați, pe baza acestor informații, decizii benefice și corecte pentru afaceri.

Surse: Statista, LinkLabs, CSG.